Sortida: 08:30h Piscines Municipals

PERFIL RUTA MITJANA

Cliqueu damunt de la imatge per fer-la més gran.

La Ruta Mitjana surt del camp de futbol de Butsènit d'Urgell (Montgai), i començara fent uns 3km cap als camins de la part Nord del poble.
Després travessareu la carretera d'Agramunt a Balaguer i anirem agafant direcció cap a la Zona del Pilar d'Almenara, sempre amb lleugera pujada per camí fins al km 6.
Al km 9 trobareu la primera sorpresa, ja que passareu per un túnel de 50 metres sota el Canal d'Urgell, i després de fer 1km de lleugera pujada, trobareu el primer corriol de baixada, fàcil i poc tècnic on tornareu a passar pel sota el canal d'urgell.
-Alli al Pk 11, és desviarà la Ruta Curta, LA MITJA I LA LLARGA continuaran cap al Pilar d'Almenara i els corriols de la Serra d'Almenara.
Al Pk.12 començareu un entramat de corriols, els primers de pujada, per anar pujant per camí cap al Pilar d'Almenara, on tenim preparat un corriol de pujada per acabar arribant als peus del Pilar d'Almenara 457m. (punt més alt de la marxa) al pk.20.
-A pk 21 a la Carretera tindreu el primer Avituallament, (aprofiteu-lo que venens emocions fortes).
A partir d'aqui corriols de tota mena, començant, pel mític DESFILADERO,(corriol ben arreglat de baixada on cal vigilar), corriol de la cabana (corriol de 5km de puja i baixa guapissim).
Després farem algun altre corriol, per anar agafant camí fàcil direcció Castellserà, passant per la Finca Tarassó.
A  CASTELLSERÀ, al pk 34 tindreu el 2 Avituallament liquid i sòlid de la ruta.
Després fareu un pujada d'uns 3km per camí (que cal fer amb calma) fins als peus de Rocafinestres.
Als km 37, als peus de Rocafinestres es desviarà la Llarga de la Mitjana.
La Mitjana agafareu un corriol xulissim que comença pujant, té una baixada ràpida, i acabareu pujant per donar a un camí principal. A partir d'aquí ja anireu direcció a Butsènit (Meta), però abans haureu de fer un parell de corriols més, que no tenen massa complicació. L'ùltim corriol a 2km de Meta, us encantarà, i abans d'arribar al poble passareu pel costat del riu Sió, per un pas estret sota la carretera i ja teniu el final a 200 metres.
SEGUR QUE US ENCANTARÀ, haureu patit i disfrutat a la vegada.
El Bocata, beguda, obsequis, i unes bones rialles amb els companys/es US ESPEREN per acabar!!